آرامش روانى

چه كنم تا هميشه آرامش خاطر داشته باشم؟

aramesh.jpgنگرانى ها داراى انواع مختلفى است؛ كه بعضى از آنها طبيعى بوده و بايد در روان آدمى حاضر باشد؛ ولى برخى نيز نابجا بوده و بايد به مبارزه ريشه اى با آن پرداخت.
در هر صورت آرامش روانى، امرى مطلوب است كه براى دست يابى آن بايد تلاش كرد، عمل به توصيه هاى زير مى تواند در اين رابطه كارساز باشد:
1. سعى در درك صحيح از فلسفه زندگى و حيات؛ اين مقوله كمك خواهد كرد تا انسان، جايگاه خود را در هستى بشناسد و در پرتو آن، راه درست زندگى را بيابد. دسترسى به اين نكته، بخش مهمى از نگرانى ها را برطرف خواهد ساخت.
2. ياد خدا و توجه به جايگاه او در هستى و اينكه ما در حال سير به سوى او هستيم: «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ»[1].
3. بر پاداشتن نماز در اوقات خود و با توجه به شرايط و آداب آن؛
4. تلاوت قرآن و تأمّل و تدبّر در آيات آن؛[2]
5. دعا و راز و نياز با خالق هستى، به ويژه در شب ها و مواقع تنهايى؛[3]
6. توكل به خداوند در همه امور زندگى و اعتماد و اعتقاد به قضا و قدر الهى[4].[5]
7. در صورت نياز ازدواج نقش مؤثرى در سكينه و آرامش خاطر دارد[6].


پی نوشت ها
[1]. بقره 2، آيه 156.
[2]. مزمل 73، آيه 20.
[3]. بقره 2، آيه 186.
[4]. احزاب 33، آيه 23.
[5]. براى مطالعه بيشتر ر.ك:
     الف. محمود اكبرى، غم و شادى در سيره معصومان.
     ب. نورمن و نينت پيل، مثبت درمانى، ترجمه توراندخت تمدن، نشر دايره، پاييز 1378.
[6]. روم 30، آيه 6.

دیدگاه ها

ارسال ديدگاه جديد

(لطفا از درج سوال در ديدگاه ها خودداري فرماييد براي طرح سوالات خود به اين آدرس مراجعه فرماييد)

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • تگ های مجاز : <a> <br> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
  •  

 

کد امنیتی
لطفا کد تصویری زیر را وارد نمایید (استفاده از این کد برای جلوگیری از ورود اسپم ها می باشد)
2 + 14 =
دو عدد را جمع کنید و وارد کنید . به عنوان مثال 1+3 را باید 4 وارد کنید .