پرسشگر گرامی، از این که مهمترین مسایل زندگی خود را با دقت و اهتمام پیگیری کرده، درصدد افزایش آگاهی هایتان هستید و در این راه به ما اعتماد نمودید، خوشحالیم.
همانگونه که می دانید، از نظر آموزه های دینی، همبستر شدن زن و شوهر و ارضای غریزه جنسی از این راه، عبادت محسوب می شود و حتی در روایتی آمده است اگر کسی عمل نزدیکی با همسرش را همراه با آداب و رسوم آن زود به زود انجام دهد به یکی از سنت های پیامبران (صل الله علیه و آله) عمل کرده است.
بهره بردن جنسی از همسر، مراتبی دارد. هرچند پس از محرمیت دختر و پسر، شرعا زن و شوهر محسوب شده و امکان بهرهگیری هرگونه لذتی را از یکدیگر دارند. بطور کلی دوره نامزدی، تعاملات عاطفی و عاشقانه از رنگ و بوی بیشتری برخوردار است هرچند مانعی برای روابط خفیف جنسی وجود ندارد. خوب است در آغاز این روابط عجله نکنید تا تصور ترجیح روابط جنسی بر عاطفی از شما نشود. در ادامه کمی بیشتر در این مورد با شما سخن خواهیم گفت.
از دیدگاه عرفی و فرهنگ عمومی بهتر است سکس و آمیزش کامل جنسی تا زمان ازدواج و شروع رسمی زندگی مشترک به تاخیر افتد. تجربه نیز نشان داده که این کار باعث تشدید علاقه زوجین نسبت به هم شده و از سوی دیگر انگیزه زوجین را در برداشتن موانع ازدواج و شروع زندگی مستقل تقویت می کند. ضمن اینکه عدم رعایت این آداب و نزدیکی جنسی، احتمال آبستنی را فراهم می آورد که انعکاس خبر آن در فامیل و کم شدن فاصله بین عروسی و تولد، خود موجب بروز مشکلات دیگری می گردد. گاه برخی خانواده ها به این علت مخالف این موضوع هستند که شاهد شکست بعضی از ازدواج ها در دوران عقد بوده اند لذا می خواهند در این صورت آسیبهای وارد شده به دختر کاهش یابد.
در دوران نامزدی، زن و شوهر می توانند با بازی و ملاعبه از لذایذ جنسی نسبت به همدیگر برخوردار شوند و در انجام کار اصلی خیلی عجله نکنند و اگر بتوانند انجام عمل اصلی را به عروسی موکول کنند خیلی مناسب تر و بهتر است زیرا در هر مرحله ای از ازدواج لذتهای ویژه و خاص خود را دارد و دوران عقد و نامزدی بهتر است به بازی های عاشقانه و ملاعبه (لمس قسمت های حسی بدن، بوسیدن و عشق ورزیدن و ارتباط کلامی-عاطفی) اکتفا شود، یا با دست یکدیگر را ارضا کنید. که در این صورت استمنا محسوب نمی شود و کاملا حلال است. در این میان، همسرتان نیز از لذت این معاشقه بهره خواهند برد و مطمئن باشید مشکلی پیش نخواهد آمد.
دوره نامزدی (دوران عقد) موفق، سازنده یک زندگی موفق خواهد بود. این موفقیت را با آموختن مهارتهای زندگی و ارتقاء ارتباط عاطفی، تضمین نمایید.
منتظر مکاتبات بعدی شما هستیم.
همانگونه که می دانید، از نظر آموزه های دینی، همبستر شدن زن و شوهر و ارضای غریزه جنسی از این راه، عبادت محسوب می شود و حتی در روایتی آمده است اگر کسی عمل نزدیکی با همسرش را همراه با آداب و رسوم آن زود به زود انجام دهد به یکی از سنت های پیامبران (صل الله علیه و آله) عمل کرده است.
بهره بردن جنسی از همسر، مراتبی دارد. هرچند پس از محرمیت دختر و پسر، شرعا زن و شوهر محسوب شده و امکان بهرهگیری هرگونه لذتی را از یکدیگر دارند. بطور کلی دوره نامزدی، تعاملات عاطفی و عاشقانه از رنگ و بوی بیشتری برخوردار است هرچند مانعی برای روابط خفیف جنسی وجود ندارد. خوب است در آغاز این روابط عجله نکنید تا تصور ترجیح روابط جنسی بر عاطفی از شما نشود. در ادامه کمی بیشتر در این مورد با شما سخن خواهیم گفت.
از دیدگاه عرفی و فرهنگ عمومی بهتر است سکس و آمیزش کامل جنسی تا زمان ازدواج و شروع رسمی زندگی مشترک به تاخیر افتد. تجربه نیز نشان داده که این کار باعث تشدید علاقه زوجین نسبت به هم شده و از سوی دیگر انگیزه زوجین را در برداشتن موانع ازدواج و شروع زندگی مستقل تقویت می کند. ضمن اینکه عدم رعایت این آداب و نزدیکی جنسی، احتمال آبستنی را فراهم می آورد که انعکاس خبر آن در فامیل و کم شدن فاصله بین عروسی و تولد، خود موجب بروز مشکلات دیگری می گردد. گاه برخی خانواده ها به این علت مخالف این موضوع هستند که شاهد شکست بعضی از ازدواج ها در دوران عقد بوده اند لذا می خواهند در این صورت آسیبهای وارد شده به دختر کاهش یابد.
در دوران نامزدی، زن و شوهر می توانند با بازی و ملاعبه از لذایذ جنسی نسبت به همدیگر برخوردار شوند و در انجام کار اصلی خیلی عجله نکنند و اگر بتوانند انجام عمل اصلی را به عروسی موکول کنند خیلی مناسب تر و بهتر است زیرا در هر مرحله ای از ازدواج لذتهای ویژه و خاص خود را دارد و دوران عقد و نامزدی بهتر است به بازی های عاشقانه و ملاعبه (لمس قسمت های حسی بدن، بوسیدن و عشق ورزیدن و ارتباط کلامی-عاطفی) اکتفا شود، یا با دست یکدیگر را ارضا کنید. که در این صورت استمنا محسوب نمی شود و کاملا حلال است. در این میان، همسرتان نیز از لذت این معاشقه بهره خواهند برد و مطمئن باشید مشکلی پیش نخواهد آمد.
دوره نامزدی (دوران عقد) موفق، سازنده یک زندگی موفق خواهد بود. این موفقیت را با آموختن مهارتهای زندگی و ارتقاء ارتباط عاطفی، تضمین نمایید.
منتظر مکاتبات بعدی شما هستیم.
نظرات
مشاورۀ پیش از ازدواج(Pmc) این فرصت را برای طرفین فراهم می آورد که با کمک و همراهی کارشناسان و متخصصان ازدواج در ازدواج انتخابی آگاهانه و بر اساس معیارها و ملاک های ازدواج داشته باشند. ریسک ازدواج با مشاورۀ پیش از ازدواج(Pmc) به شدت پایین می آید و طبیعتاً میزان اختلافات زناشویی و شکست در ازدواج پایین خواهد بود.
با توجه به اینکه هیچ گونه محرمیتی بین شما و نامزدتان وجود ندارد طبیعتاً کپ و گفتگوهای غیرمعمول، خنده و شوخی، جلوه گری و ناز و عشوه از مصادیق حرام بوده و باید پرهیز کنید و تحت هیچ شرایطی عکس های خود را در دسترس وی قرار ندهید تا زمینه سوءاستفاده از آن فراهم نشود.
همچنین می توانید با توافق با خانواده ها هر چه زودتر عقد کنید و با همه محدودیت های و محرومیت های خود پایان دهید تا به گناه آلوده نشوید.
اگر بعد از انجام خودارضایی یقین به رسیدن به اوج لذت جنسی و ارگاسم پیدا کنید، غسل جنابت بر شما واجب می شود و باید غسل کنید. البته اگر یقین به رسیدن به اوج لذت جنسی و ارگاسم نداشته باشید، غسل جنابت بر شما واجب نیست و نمازهایی که در این دوران خوانده اید همگی صحیح است.
من یکی دوست دارم ۱۷ سالشه منم ۱۵ ولی بش نگفتم من اونو دوست دارم چکار کنم
نیازهاى عاطفى و غرایز ایام نوجوانى و جوانی، آدمى را به سوى «دوست داشتن و عشق ورزیدن» سوق مى دهد که البته این یک امر طبیعى و غریزى است و کمتر مى توان راهى براى گریز از آن پیدا کرد. از آنجا که جاذبه بین دو جنس مخالف (زن و مرد) مخصوصا در سنین نوجوانى و جوانی بسیار شدید است، آنچه مهم می باشد کنترل عقلایى بر احساسات و پرهیز از مخاطراتى است که ممکن است فرد را به گرفتارى هاى مختلف روحى و جسمى دچار سازد.
این مرحله گذار خواهد بود و شما می توانید در هنگامی که به سن ازدواج رسیدید، از شور و احساسات تان برای همسرگزینی استفاده کنید.
به طور کلی، آمیزش جنسی و کسب لذت از این طریق در حقیقت نوعی نیروی محرکه برای تداوم زندگی و گسترش نسل انسانی و تحمل مشکلات زندگی است. همان طور که اگر ما میلی به غذا نمی داشتیم و از غذا خوردن لذت نمی بردیم؛ هر آینه از گرسنگی تلف می شدیم و نسل انسانی نابود می شد؛ همان گونه نیز اگر از آمیزش جنسی لذت نمی بردیم و به جنین روابطی علاقه و تمایل نمی داشتیم هرگز ازدواج نمی کردیم و نسل انسانی تداوم پیدا نمی کرد.
خداوندِ متعال به دست تقدیر خود، لذت جنسی را برای برآوردن هدف خاصی در وجود انسان نهاده و او را برای برآوردن این غریزه از راه درست (ازدواج) راهنمایی کرد، تا نسل انسان گسترش یافته و نوع بشر حفظ شود، نیز در سایۀ ازدواج به آرامش دست یابد.
اگر این گونه لذتی در روابط جنسی وجود نمی داشت، جوانان انگیزة لازم برای ازدواج و متحمل شدن رنج و سختیهای آن و پرداخت هزینههای بعضاً سرسام آور آن را نداشتند و از همسر و فرزندانشان مراقبت و حفاظت نمی کردند.
شما نیز می توانید با نامزدتان معاشقه بدون دخول داشته باشید و بخشی از نیازهای غریزی خود را با لمس و نوازش بدن تان توسط یکدیگر بر طرف نمایید.
فرستادن عکس به شوهرتان از خودتان و یا سایر قسمت های بدن تان به خودی خود ایرادی ندارد، اما چون ممکن است زمینه سوءاستفاده از چنین عکس هایی فراهم گردد و بعداً به دست دیگران برسد و آبروریزی شود؛ بهتر است مقاومت کنید و به شوهرتان بگویید که به جای چنین تقاضایی مقدمات عروسی تان را فراهم آورد و یا به ملاقات شما بیاید تا امکان معاشقه بدون دخول فراهم گردد.
اسارت و بردگی شهوت:
مصداق بارز پیروی از هوای نفس، اسارت و بردگی شهوت است. در برخی روایات اسلامی حریت و آزادگی انسان منوط به ترک شهوت قلمداد شده و بندگی شهوت را بدترین و شدیدترین نوع بردگی و ضد آزادی دانسته اند، چنانکه امام امیرالمؤمنین (ع) در این باره می فرماید: مَنْ تَرکَ الشَّهَواتِ کَانَ حُرّا؛ هر کس خواهش های نفسانی را فرو گذارد، آزادمرد است. و نیز در روایت دیگری می فرماید: عَبْدُ الشَّهْوَةِ أَذَلُّ مِنْ عَبْدِالرِّقِ؛ بنده خواهش های نفسانی خوارتر است از بنده بردگی(بنده مملوک). چراکه بندگی شهوت باعث خواری در آخرت می شود به خلاف این بندگی مملوک و در دنیا نیز گاه ذلتی که به سبب بندگی شهوت حاصل می شود زیادتر از ذلت این بندگی مملوک می باشد. در روایت دیگری می فرماید: عَبْدُ الشَّهْوَةِ أَسیرٌ لاینْفَکُّ أُسْرُهُ؛ بنده شهوت و خواهشهای نفسانی اسیری است که اسارتش دائمی است و از آن خلاصی نمی یابد.
شهوت، در لغت دارای مفهوم عامی است که به هرگونه خواهش نفس و میل و رغبت به لذات مادی اطلاق می شود؛ گاهی علاقه شدید به یک امر مادی را نیز شهوت می گویند.
در اصطلاح عرفانی و اخلاقی مراد از شهوت، میل مفرط است، قدما سه شهوت را برجستهتر می دانستند: شهوت طعام، شهوت کلام، شهوت نظر و میل مفرط جنسی (البته شهوت مال و نام نیز از انواع یا مصادیق برجسته شهوت است)
شهوت، خواهش و دلبستگی به چیزی است که میخواهی و اراده کردهای، این خواهش و تمایل دو گونه است:
۱- تمایل صادق: میل و خواهش صادق آن چیزی است که اگر برآورده نشود کار بدن بدون آن مختل میشود، مثل تمایل به طعام در مواقع گرسنگی.
۲- تمایل کاذب: تمایل و شهوت دروغین چیزی است که کار بدن بدون آن مختل نمیشود، مثل میل به غذای بهتر و خوردن به قصد لذت بیشتر، بعد از سیر شدن.
در شرح چهل حدیث امام خمینی (رض) آمده: اسیر و بنده شهوت بودن، منشأ همه اسارتها است و به اندازهای که انسان اسیر شهواتش باشد در چشم دیگران ذلیل می شود و شخصیت او تنزل می یابد، به میزانی که تابع هوس باشد، عبد آن میشود و دیگر آزاد نیست. فرمانده او نفس اماره است که دائم به او دستور سوء میدهد و از خیرات دور میکند، دستور به تجسّس و غیبت و … میدهد و مانند آن.
غلام همت آنم که زیر چرخ کبود ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزاد است
مگر تعلق خاطر به ماه رخساری که خاطر همه عالم ز روی او شاد است.
عبدی که از همه تعلقها، غیر از تعلق به حق، رها است، در حقیقت آزاد است گر چه ظاهراً عبد است. کسی که عبد نفس شود برای اینکه به شهوات جنسی یا مقامی یا بطنی خود برسد، حاضر است در مقابل هرکس و ناکسی سر خم کرده و هر خلافی را مرتکب شود و از هیچ خلاف شرعی مضایقه نمیکند. این فرد هرچند در ظاهر ممکن است، اظهار استغنا و بینیازی کند و وانمود کند عزت نفس دارد و اهل پُست، مقام و شکم و … نیست، ولی باطناً امور نفسانی در نظرش اهمیت به سزائی دارد؛ تا حدی که این امور نفسانی او را بنده خود کرده است.
پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: ما تحت ظل السماء من اله یعید من دون الله اعظم عند الله من هوی متبع؛ در زیر آسمان معبودی جز خدا پرستیده نشده است که در پیشگاه خدا، بدتر از هوا و هوسی باشد که انسان را به دنبال خود می کشاند. به این ترتیب، روشن می شود که شهوت و هوای نفس از خطرناکترین عوامل انحراف انسان به سوی زشتی ها است.
امام امیر المؤمنین علی بن ابی طالب (ع) می فرمایند: الشهوات مصائد الشیطان؛ شهوات دام های شیطان است. انسان ها را به وسیله آن در هر سن و سال و در هر زمان و مکان صید می کند. امنع نفسک من الشهوات تسلم من الآفات؛ اگر می خواهید از آفات در امان باشید،خویشتن را از تسلیم شدن در برابر شهوات بازدارید.
حضرت علی (ع) درباره تاثیر بسیار خطرناک شهوت گرایی افراطی می فرماید: الشَّهَوَاتُ سُمُومٌ قَاتِلات؛ شهوات سم های کشنده است. بعضی سم ها بی هوش می کند. بعضی بی حال می کند، بعضی سم ها را می شود با آن مبارزه کرد. شهوت پرست فکرش و جانش واقعاً مریض است. آن حضرت در روایت دیگری فرمود: قَرِینُ الشَّهْوَةِ مَرِیضُ ُ النَّفْسِ مَعْلُولُ الْعَقْلِ؛ شهوت پرست هم معلول فکری است هم بیمار نفسی است. این بیماری خیلی خطرناک است که منشأ بسیاری از حوادث، جنگ ها، آدم کشی ها در طول تاریخ شده است. سر برصیصای عابد آن پیرمردی که سال ها عبادت و بندگی خدا را کرده را آخرش بر دار برده است.
در روایت دیگری آن حضرت فرمودند: لاَ تَسْکُنُ الْحِکْمَةُ قَلْباً مَعَ شَهْوَةٍ؛ حکمت و علم و درایت در قلب شهوت ران جا نمی گیرد. شهوت ران فهم ندارد، شهوت ران قدرت تشخیص را از دست داده است. حکمتی که خداوند به داوود و لقمان داد. حکمتی که خداوند می فرماید: مَنْ یُؤْتَ الْحِکْمَةَ فَقَدْ أُوتِیَ خَیْراً کَثیراً؛ به هر که بدهیم خیلی چیزها به او داده ایم؛ حکمتی که گمشدۀ مؤمن است. نمونه عینی آن افت تحصیلی ای است که در جوانان شهوت ران مشاهده می شود، در حالی که دانشجویان عفیف و پاک در تحصیل علم و حکمت موفق تراند.
فروید می گوید: شهوت و غریزه را باید رها کنید تا هر قدر می خواهد خودش را ارضاء کند. این نظریه را قرآن در سوره مبارکه نساء مطرح کرده است، می فرماید: یُرِیدُ الَّذِینَ یَتَّبِعُونَ الشَّهَوَاتِ، ان تَمِیلُواْ مَیْلاً عَظِیمًا؛ آدم های شهوت ران، شهوت پرست گرایش عظیمی به شهوت دارند. شهوت مانند یک اسب چموش می ماند که اگر کنترل نشود حدی برای خواسته های خود نمی شناسد و انسان رابه شهوت پرستی و غرق شدن در شهوات وامی دارد و از انسانیت خارج می کند.
انحرافات جنسی
بدون شک تمایلات جنسى و رفتار جنسى، امرى کاملاً طبیعى و برخاسته از نیازهاى طبیعى آدمى است. انسان نیازهاى متعددى دارد که یکى از آنها، نیاز جنسى است. این نیاز در آستانه نوجوانى و همراه با بلوغ، آشکارتر و جهت دارتر مى شود و به تدریج نوجوان به جنس مخالف تمایل مى یابد و دوست دارد هر چه زودتر شریک جنس خود را از جنس مخالف انتخاب کند بنابراین تمایل به جنس مخالف، براى ارضاى غریزه جنسى، با رعایت ارزش هاى حاکم بر جامعه و در قالب ازدواج و در محیط زناشویى، امر کاملاً طبیعى، بهنجار و صحیح است.
و مراد از شهوت گرایی افراطی و اسارت شهوت، ارضای این نیاز به صورت نامشروع است، روابط نامشروع دختر و پسر، خودارضایی یا استمنا (کاری کند که منی از او خارج شود)، استشها (همان استمنا است که زنان مرتکب می شوند)، لواط (همجنس بازی مردان)، مساحقه (مالیدن دو آلت)، تفخیذ (آلت میان پا گذاشتن)، زنا (رابطه جنسی نامشروع با نامحرم) و... . که بسیار آسیب زا است.
این تمایلات و رفتارهاى جنسى، نابهنجار و نوعى اختلال جنسى و یا انحراف جنسى محسوب مى شود. افراط گرایی جنسی خطرناک ترین انحرافی است که امکان دارد در جوامع انسانی پیدا شود، زیرا سایه ی شوم خود را بر همه ی مسائل اخلاقی می افکند و انسان را به انحراف عاطفی می کشاند.
در دنیای غرب که آلودگی های جنسی فوق العاده زیاد است، این گونه زشتی ها مورد تنفر نیست و حتی شنیده می شود در بعضی کشور ها همانند انگلستان، طبق قانونی که با کمال وقاحت از پارلمان گذشته، این موضوع جواز قانونی پیدا کرده، با این حال شیوع این گونه زشتی ها هرگز از قبح آن نمی کاهد و مفاسد اخلاقی و روانی و اجتماعی آن در جای خود ثابت است.
گاهی برخی پیروان مکاتب مادی که این گونه آلودگی ها را دارند، برای توجیه عمل شان می گویند ما هیچ گونه منبع پزشکی برای آن سراغ نداریم، ولی آن ها فراموش کرده اند که اصولاً هرگونه انحراف جنسی در تمام روحیات و ساختمان وجود انسان اثر می گذارد و تعادل او را بر هم می زند.
امروزه اسارت و بندگی شهوت جنسی، زمینه ساز انحرافات جنسی بسیار گسترده ای برای بشر شده است که زنا از جمله آن انحرافات است:
گناه بزرگ زنا
رابطه جنسی زن و مرد نامحرم که اصطلاحا به آن زنا گفته می شود، یکی از گناهان بزرگ و انحرافات جنسی خطرناک است که آثار شوم و مختلفی برای فرد و جامعه دارد،
از پیامدهای این عمل فساد نسبها و شجرههای خانوادگی و قطع نسل می شود، در روایتی از امام رضا (ع) آمده است: حُرِّمَ الزِّنا لِما فیهِ مِنَ الفَسادِ مِن قَتلِ الأنفُسِ، و ذَهابِ الأنسابِ ، و تَرکِ التَّربیَةِ للأطفالِ، و فَسادِ المَوارِیثِ، و ما أشبَهَ ذلکَ مِن وُجُوهِ الفَسادِ؛ زنا به علّت مفاسدى که در بردارد، مانند قتل نفس، از بین رفتن و مخدوش شدن اصل و نسب، ترک تربیت کودکان، تباه شدن موضوع ارث و میراث و امثال این مفاسد، حرام شده است.
علاوه بر اینکه عمل زنا به لحاظ اخروی آثار زیانباری دارد و موجب استحقاق عقوبت و غضب الهی می شود، به لحاظ آثار دنیوی موجب می شود نسب ها و شجره های خانوادگی قطع شود، و اختلافات و درگیری های شدید خانوادگی بوجود آید، و کانون خانواده ها از هم پاشیده شود و مرض های گوناگون تناسلی و بیماری های جدیدی همچون ایدز و هپاتیت و ... زیاد شود.
و نیز باعث میشود عفت و حیاء و غیرت و مودت و رحمت در میان افراد اجتماع جای خود را به بی عفتی و بی شرمی و بی غیرتی و دشمنی و شقاوت بدهد.
با باز شدن راه زنا روز به روز میل و رغبت افراد به ازدواج کمتر میشود، چون به خیال خود میتواند از راه زنا نیاز های جنسی خود را برآورد، لذا اگر مرد است، انگیزه ای ندارد که محنت و مشقت نفقة عیال و اگر زن است زحمت حمل جنین و تربیت او را تحمّل نماید. با این که غریزة جنسی که محرّک و باعث همة اینها است، از راه دیگر، اقناع میشود، بدون این که کمترین مشکلی را تحمل کند.
و در نهایت با شروع این گناه بزرگ معضلات بزرگ خانوادگی و اجتماعی و بیماریهای جسمی و روانی در افراد و جامعه، زیاد میشود که معالجه و درمان آن شاید به هیچ وجه امکان پذیر نباشد و کرامت انسان به طور کامل زیر پا گذاشته میشود و با جامعة حیوانی هیچ فرقی نخواهد داشت و صدها مشکل و بیماری های مقاربتی و مسری دیگر در اثر شیوع و رواج چنین گناهی گریبان فرد و جامعه را میگیرد، که نمونه و مصداق بارز آن را می توان در جوامع غربی و ... می توان یافت.
گناه بزرگ زنا و آثار آن در روایات
امام باقر (ع) درباره آیه: و لا تَقْرَبُوا الزِنا إنّه کانَ فاحِشَةً؛ و به زنا نزدیک مشوید که آن فحشا است، فرمودند: مَعصیَةً و مَقْتا فإنّ اللّه َ یَمقُتُهُ و یُبغِضُهُ، قالَ: «و ساءَ سَبِیلاً» هُو أشَدُّ الناسِ عَذابا، و الزنا مِن أکبَرِ الکَبائرِ؛ یعنى، معصیت و نفرت انگیز است؛ زیرا خداوند زنا را دشمن مى دارد و از آن نفرت دارد. فرمود: «و بد راهى است» عذاب زناکار از همه گنهکاران سخت تر است و زنا از بزرگترین گناهان کبیره است.
امام صادق (ع) فرمودند: إنَّ أشَدَّ الناسِ عَذابا یَومَ القِیامَةِ رَجُلٌ أقَرَّ نُطفَتَهُ فی رَحِمٍ تَحْرُمُ علَیهِ؛ سخت ترین عذاب را در روز قیامت آن مردى دارد که نطفه خود را در رحمى که بر وى حرام است جاى دهد .
پیامبر خدا (ص) فرمودند: اِشتَدَّ غَضَبُ اللّه ِ عزّ و جلّ عَلَى امرأةٍ ذاتِ بَعلٍ مَلَأتْ عَینَها مِن غَیرِ زَوجِها أو غَیرِ ذِی مَحرَمٍ مِنها ، فإنّها إن فَعَلَتْ ذلکَ أحبَطَ اللّه ُ کُلَّ عَمَلٍ عَمِلَتهُ ، فإن أوطَأتْ فِراشَهُ غَیرَهُ کانَ حَقّا عَلَى اللّه ِ أن یُحرِقَها بِالنارِ بعدَ أن یُعَذِّبَها فی قَبرِها؛ زن شوهردارى که مرد بیگانه اى یا نا محرمى چشمش را پر کرده باشد ، مورد خشم شدید خداوند عزّ و جلّ است؛ زیرا که اگر چنین باشد، خداوند همه اعمال او را باطل گرداند و اگر به شوهر خود خیانت ورزد، بر خداست که او را بعد از عذاب دادن در قبر، به آتش دوزخ بسوزاند .
و نیز فرمودند: لَمّا اُسرِیَ بِی مَرَرتُ بِنِسوانٍ مُعَلَّقاتٍ بِثُدُیِّهِنَّ فقلتُ : مَن هؤلاءِ یا جَبرئیلُ ؟ فقالَ : هؤلاءِ اللَّواتِی یُورِثْنَ أموالَ أزواجِهِنَّ أولادَ غَیرِهِم؛ شبى که به معراج برده شدم، به زنانى برخوردم که از پستانهاى خود آویزان بودند . پرسیدم : اى جبرئیل! اینها کیستند؟ گفت : اینها زنانى هستند که فرزندان غیر شوهران خود را وارث اموال آنان مى کنند .
مَن فَجَرَ بامرَأةٍ و لَها بَعلٌ ، انفَجَرَ مِن فَرجِهِما مِن صَدِیدٍ وادٍ مَسِیرَةَ خَمسِمِائَةِ عامٍ یَتَأذّى أهلُ النارِ مِن نَتْنِ رِیحِهِما و کانا مِن أشَدِّ الناسِ عَذابا؛ هرکه با زن شوهردارى زنا کند ، رودخانه اى از چرکابه به طول پانصد سال راه ، از شرمگاه آن دو جارى شود، به طورى که دوزخیان از بوى گند آنها متأذّى باشند و عذاب آنان از همه دوزخیان سخت تر باشد .
امام صادق (ع) فرمودند: ثلاثةٌ لا یُکَلِّمُهُمُ اللّه ُ تعالى و لا یُزَکِّیهِم و لَهُم عَذابٌ ألِیمٌ ، مِنهُمُ المرأةُ تُوطِئُ فِراشَ زَوجِها؛ سه نفرند که خداوند متعال با آنان سخن نمى گوید و تزکیه شان نمى کند و آنان را عذابى دردناک است . یکى از آن سه نفر، زنى است که به شوهر خود خیانت کند .
پیامبر خدا (ص) فرمودند: یا علیُّ فی الزِنا سِتُّ خِصالٍ : ثلاثٌ مِنها فی الدنیا و ثلاثٌ فی الآخِرَةِ ، فأمّا التی فی الدنیا فَیَذهَبُ بالبَهاءِ ، و یُعَجِّلُ الفَناءَ ، و یَقطَعُ الرِّزقَ ، و أمّا التی فی الآخِرَةِ فَسُوءُ الحِسابِ ، و سَخَطُ الرحمنِ ، و الخُلُودُ فی النارِ؛ اى على! زنا شش پیامد دارد : سه پیامد در دنیا و سه دیگر در آخرت ؛ پیامدهاى دنیایى اش این است که آبرو را مى برد ، مرگ را شتاب مى بخشد و روزى را مى بُرد؛ و پیامدهاى آخرتش حسابرسى سخت و دقیق ، خشم خداى رحمان، و جاودانگى در آتش است .
امام على (ع) فرمودند: الزِّنا یُورِثُ الفَقرَ؛ زنا ، فقر به بار مى آورد. امام صادق (ع) فرمودند: الذُّنوبُ التی تَحبِسُ الرِّزقَ، الزنا؛ [از جمله] گناهانى که جلو روزى را مى گیرد ، زنا است .
امام باقر (ع) فرمودند: وَجَدْنا فی کتابِ رسولِ اللّه ِ صلى الله علیه و آله : إذا ظَهَرَ الزِّنا مِن بَعدِی کَثُرَ مَوتُ الفَجْأةِ؛ در کتاب رسول خدا صلى الله علیه و آله یافتیم که : چون بعد از من زنا آشکار گردد ، مرگهاى ناگهانى زیاد شود.
امام صادق (ع) فرمودند: إذا فَشا الزِّنا ظَهَرَتِ الزَّلازِلُ؛ هرگاه زنا شیوع یابد ، زمین لرزه ها پدیدار شود .
هر عضوى از بدن بهره اى از زنا دارد
در روابط زناشویی هرگز نباید از زن انتظار داشت که چون در یک رابطه متعهدانه قرا گرفته است، پس هر زمان که مرد اراده کند باید با وی سکس و رابطه جنسی داشته باشد. این کار مسلماً تحریک زن را متوقف میکند. چون رابطه جنسی نباید به شکل یک اجبار و وظیفه درآید.
رابطه جنسی تجربهای است که باید با رضایت دو طرف انجام شود. اگر مرد بخواهد همسرش را مجبور به سکس و رابطه جنسی کند، وقتی که وی به هیچ وجه تمایلی به آن ندارد، مطمئناً دیگر هیچ تمایلی به رابطه جنسی پیدا نخواهد کرد. بنابراین اگر زن تمایلی به رابطه ندارد و یا خسته است یا حال و حوصله ندارد، به هیچ وجه نباید او را مجبور به این کار کرد.
در حقیقت، روابط زناشویی و ارضای صحیح غریزه و نیاز جنسی، باید یک رابطه دو طرفه باشد و برای هر یک از مرد و زن جاذبه و لذت داشته باشد تا هر دو را به تداوم زندگی و تحمل سختی های آن فرا بخواند. متأسفانه بسیاری از مردان گرفتار این تصور غلط هستند که ازدواج به مرد حق می دهد و این نیاز فقط به خواست اوست، میل و خواست زن و کیفیت ارضاء او اصلاً مهم نیست و زنان ابزاری برای دفع شهوت مردان تصور شده اند!
بنابراین اگر شما تمایل به چنین کاری دارید باید برای آن برنامه ریزی کنید و از قبل همسرتان را آماده گردانید. توجه به پیش نوازی قبل از آمیزش، معاشقه و مغازله می تواند زن را برای برقراری رابطه جنسی آماده گرداند.
اساساً بیشتر گیرنده های جنسی زنان در ناحیۀ کلیتوریس آنها تجمع نموده است؛ بنابراین برای ارضای جنسی بهتر زن، لازم است این نواحی توسط شوهر به آرامی لمس گردد تا تحریک پذیری صورت گیرد.
به هر حال میتوانید از شوهرتان بخواهید قبل و یا هنگام برقراری رابطه جنسی از تحریک و لمس ناحیه کلیتوریس بدنتان با دست یا آلت تناسلیاش غافل نشود تا رابطه لذتبخش و خوشایندی باهم داشته باشید و شما نیز بتوانید لذت ببرید، حالت ارگاسم را تجربه کنید و از لحاظ جنسی به ارضای کامل برسید.
به هر صورت، همان گونه که به دلیلی مقطعی نظیر بودن فرد در دوره نامزدی و عقدخواندگی، احساس کند شهوتش زیاد است، به همان اندازه نیز ممکن است پای دلایل فیزیکی مانند عدم تعادل هورمونی در مغز و یا فاکتورهای احساسی در میان باشد. در برخی موارد نیز ممکن است «اختلالات وسواسی» و یا «اختلالی خلقی» و یا مصرف برخی داروها دلیلی برای ایجاد میل جنسی بالا باشد. به همین دلیل باید برای تشخیص درست، اطلاعات شخصی وی مدنظر قرار گیرد.
در نهایت باید بدانید که اگر گهگاهی اتفاق افتاده که احساس کردید همسرتان به شما در برخی از زمینه ها حساس و بدبین شده از خود بپرسید که آیا گفتار و رفتاری از جانب شما سرزده که باعث بدگمانی او شده است؟! شاید شما با رفتار خود، سوءظن و بدبینی او را تشدید می کنید؛ لذا از فن «گزارش دهی» برای کاهش بدبینی وی نسبت به خود استفاده نمایید. بدین نحو که اگر به عنوان مثال احساس می کنید شوهرتان به شما شک دارد و نسبت به پیامک یا زنگ زدن بدبین شده است، به طور پیوسته به او گزارش دهید که الآن دارم با مادرم صحبت می کنم، دارم به خواهرم پیامک می دهم و ... . بالأخره نقطه کوری در روابط خود با همسرتان باقی نگذارید که وی به سوء ظن کشیده شود. موفق باشید.
در هر صورت به لحاظ جواز ارتباط تفاوتی میان عقد موقت و دائم نیست و توصیه می کنیم اگر قرار است با همسرتان عقد دائم داشته باشید هرچه سریعتر آن را قطعی کنید تا تعهد میان شما افزایش یابد. ضمن اینکه درست است که به درس بسیار علاقه مندید و تلاش زیادی برای آن انجام می دهید ولی اولا ناامید نباشید و ثانیا برنامه ریزی کنید که هم به همسرتان و ارتباط عاطفی با او برسید و هم به درس و برنامه ریزی تحصیلی .باور کنید با یک مدیریت صحیح به نقاط موفقیت خوبی خواهید رسید.
خوشبخت باشید.
مهمترین عارضه ای که مجامعت از طریق مقعد برای زن دارد این است که چون لذت حقیقی جنسی برای زن از طریق مقاربت از فرج و مجرای تناسلی حاصل می شود نه از طریق مقعد، بنابراین زن دچار سرد مزاجی و بی میلی جنسی شده و در آینده نزدیک خود را موجودی می یابد که وسیله دفع شهوت شوهرش شده و خودش نباید از این عمل خدادادی لذتی ببرد. پس دیگر به این گونه رابطه تن ندهید، معاشقه و ناز و نوازش طرفین از روشهای ارضا ءکننده به شمار می آید به گونه ای که بدون دخول آلت در واژن یا مقعد نیز می توان به اوج لذّت جنسی رسید. ملاعبه نیز تحریک همسر از طریق لمس و مالش بدن ، در آغوش گرفتن، دلنشین، نازک حرف زدن با یکدیگر و گفتن حرف های عاشقانه و بوسه و نوازش بر یکدیگر احساس طرف مقابل را نسبت به هم افزایش می دهد. پس با این شیوه می توانید نیاز جنسی بالای شوهرتان را تامین کنید و از این طریق بدون دخول در واژن یا مقعد ارضا شود.
در مورد رابطه جنسی در این دوره، چون هنوز عقد قطعی و رسمی و دائمی، نیست بهتر است که به بعد از عقد رسمی موکول شود. برای باقی ماندن در کنار هم، نیازمند پیوند روحی، روانی و احساسی هستید. در صورتیکه بگذارید عشق و علاقه باعث کشش گردد، روح شما سریعاً آماده میگردد. در اینصورت شما و همسرتان همیشه در یک آرامش روحی قرار دارید و زندگی مشترک برایتان دلنشین است.
در مورد این دغدغه که در این دوران احتمال دارد شما را دوست نداشته باشد باید گفت که چون هنوز به آن شناخت کافی در در مورد همدیگر نرسیده اید و این امر به تدریج در ادامه زندگی شکل می گیرد یک امر طبیعی است که با گذشت زمان به شناخت می رسید و حس علاقه در شما شکل می گیرد دقت داشته باشید که یکی از اموری که در زندگی مشترک نقش حساسی دارد، « دوران نامزدی» است . اگر با این دوران ، با ظرافت و ماهرانه برخورد شود و به وظایف مخصوص آن عمل شود، می تواند در بالندگی و پرباری و استحکام دوران های بعدی ، تأثیرعمیقی داشته باشد. سخن عامیانه ای بین مردم هست که می گوید : «یک روز دوران نامزدی ، بهتر از یک سال دوران بعد از عروسی است !» این سخن ، هر چند مبالغه آمیز است، اما حقیقت مهمی را بیان می کند ؛ واقعاً دوران نامزدی از جهاتی مهم تر و شیرین تر و پُر بارتر و لذت بخش تر و سازنده تر از دوران پس از عروسی است و می توان در این دوران ، شالوده و پایه های زندگی آینده را بنا نهاد .
موفق باشید.
اگر عروسی تان عقب می افتد، توصیه می شود به حداقل ها بسنده کنید و با برگزاری مراسم ساده و کم هزینه زمینه شروع زندگی مشترک تان را فراهم آورید تا بیش از این از ناحیۀ ارضای غریزۀ جنسی تحت فشار قرار نگیرید.
در خصوص مشکل شما توصیه می شود با همکاری و همفکری با شوهرتان سعی کنید عروسی را جلو بیندازید تا مانعی برای نزدیکی برای شما وجود نداشته باشد و بتوانید با خاطری آسوده با شوهرتان نزدیکی کنید و نیازهای غریزی و جنسی تان به خوبی ارضا کنید.
برای لذت بردن از معاشقه با شوهرتان می توانید از وی بخواهید که نقاط حساس بدن تان را لمس کند. این را در نظر داشته باشید که همان طور که در مردان، ناحیه سر آلت تناسلی و حشفه نسبت به قسمتهای دیگر آلت تناسلی از حساسیت بسیار فوق العادهای برخوردار است و لمس آن نقطه باعث تحریک شدید مردان میشود و موجب انزال میگردد، در زنان نیز ناحیه کلیتوریس(Clitoris) و چوچولو حساسترین نقطه دستگاه تناسلی زنان به حساب میآید. کلیتوریس در زن حکم آلت مرد را دارد و حتی گاهی حالت نعوظ (سفتی) پیدا میکند و مقداری متورم و سفت میشود؛ بنابراین ملامسه مختصر آن تحریک شدیدی به زن میدهد و در رساندن او به اوج لذت جنسی و ارضای او نقش اساسی دارد. از این روی به مردان توصیه میشود که به هنگام آمیزش از لمس این نقطه از بدن همسرشان غافل نشوند تا در رساندن وی به ارگاسم یاری رسانند.
** درج سوال به وسیله پیامک : ۳۰۰۰۱۶۱۹
** درج سوال در سایت پرسمان : https://www.porseman.com/search
** درج سوال به وسیله ربات پرسمان در سروش و ایتا : @porsemanbot
* توجه : اگر سوال تان را در سایت درج می کنید، شماره تلفن همراه یا آدرس ایمیل تان را حتماً وارد کنید تا امکان ارسال پاسخ به شما فراهم گردد.
** درج سوال به وسیله پیامک : ۳۰۰۰۱۶۱۹
** درج سوال در سایت پرسمان : https://www.porseman.com/search
** درج سوال به وسیله ربات پرسمان در سروش و ایتا : @porsemanbot
* توجه : اگر سوال تان را در سایت درج می کنید، شماره تلفن همراه یا آدرس ایمیل تان را حتماً وارد کنید تا امکان ارسال پاسخ به شما فراهم گردد.
هیچ جایی عنوان نکردم چه باید بکنم
پاسخ را در لینک زیر مشاهده نمایید :
رابطه جنسی از مقعد
با تشکر
** درج سوال در همین سایت : http://moshavereh.porsemani.ir/soal
** درج سوال به وسیله پیامک : ۳۰۰۰۱۶۱۹
** درج سوال در سایت پرسمان : http://www.porseman.org/q/newq.aspx
** درج سوال به وسیله ایمیل : info@porseman.org
** درج سوال به وسیله ربات سروش، بله و گپ پرسمان : @porsemanbot
* توجه : اگر سوال تان را در سایت درج می کنید، شماره تلفن همراه یا آدرس ایمیل تان را حتماً وارد کنید تا امکان ارسال پاسخ به شما فراهم گردد.
** درج سوال در همین سایت : http://moshavereh.porsemani.ir/soal
** درج سوال به وسیله پیامک : ۳۰۰۰۱۶۱۹
** درج سوال در سایت پرسمان : http://www.porseman.org/q/newq.aspx
** درج سوال به وسیله ایمیل : info@porseman.org
** درج سوال به وسیله ربات سروش، بله و گپ پرسمان : @porsemanbot
* توجه : اگر سوال تان را در سایت درج می کنید، شماره تلفن همراه یا آدرس ایمیل تان را حتماً وارد کنید تا امکان ارسال پاسخ به شما فراهم گردد.
** درج سوال در همین سایت : http://moshavereh.porsemani.ir/soal
** درج سوال به وسیله پیامک : ۳۰۰۰۱۶۱۹
** درج سوال در سایت پرسمان : http://www.porseman.org/q/newq.aspx
** درج سوال به وسیله ایمیل : info@porseman.org
** درج سوال به وسیله ربات سروش، بله و گپ پرسمان : @porsemanbot
* توجه : اگر سوال تان را در سایت درج می کنید، شماره تلفن همراه یا آدرس ایمیل تان را حتماً وارد کنید تا امکان ارسال پاسخ به شما فراهم گردد.
** درج سوال در همین سایت : http://moshavereh.porsemani.ir/soal
** درج سوال به وسیله پیامک : ۳۰۰۰۱۶۱۹
** درج سوال در سایت پرسمان : http://www.porseman.org/q/newq.aspx
** درج سوال به وسیله ایمیل : info@porseman.org
** درج سوال به وسیله ربات سروش، بله و گپ پرسمان : @porsemanbot
* توجه : اگر سوال تان را در سایت درج می کنید، شماره تلفن همراه یا آدرس ایمیل تان را حتماً وارد کنید تا امکان ارسال پاسخ به شما فراهم گردد.
من چهار ماه میشه نامزد شدم،
اما متاسفانه نامزدم اینجا نیست و المان هست ما بعضی اوقات با هم رابطه تلفونی داریم یعنی اون از من تقاضا عکس میکنه، اوایل قبول نمیکردم اما این اواخر هر چی میخواهد انجام میدهم و از طریق تلفون و صحبت کردن همدیگر را تقریبا ارضا میکنیم و از این رابطه خیلی احساس رضایت داریم اما من بعضی اوقات نگران میشم که ایا این رابطه ها گناه نداره ؟؟ چون ما هنوز عقد نکردیم و رسم ما این هست که وقتی داماد بیاد نکاح میکنیم
میشه لطفا در این مورد کمی معلومات بدهید؟؟؟